liillaaemeliiee

Alla inlägg den 6 december 2010

Av emelie wåhlin - 6 december 2010 21:12

jag heter emelie maria wåhlin (även känd som lillan), jag kom till världen den 23 april 1996 på ett sjukhus i linköping o bodde därefter i motala i 1½ år, efter ett tag i denna lilla stad fick pappa jobb i jönköping så vi flytta dit, egentligen hade ja nog gärna stannat kvar i lilla motala vid den tiden, de lät iaf så när mamma uttryckte de såhär "alla packa ner saker i lådor & emelie packade upp allt igen" vilket oxå tyder på att ja va en envis liten typ, men efter ett tag så lyckades iaf allt komma ner i lådor, vi flytta till ett litet ställe 2 mil utanför jönköping som heter bankeryd (även kallad hålan) haha, iaf, ja börja dagis o allt va frid o fröjd, ja va en ganska positiv liten skit, skratta o va glad hela tiden, elr som dom flesta förklarade "jordens egna solståle" haha, lite gulligt fkt ^^ jag hade endel bra vänner, men oxå endel som inte va så snälla, menmen, de e så livet e o de blev bättre me tiden så ja har inte tagit mke skada av de :) men de fanns en person som inte va som alla andra, min mormor. hon var den underbaraste av underbara, även fast ja va typ 3 år o hon va över 60 så hade vi en kontakt som inga ord kan förklara, det första ja gjorde när ja kom hem till mormor o morfar som (bodde i åtvidaberg) var att springa upp till mormor, hon var min bästa vän, o de kmr hon nog alltid va, men när ja va 3½ så hände nått som inte fick hända, min mormor fick en sjukdom som förkortas ALS (Amyotrophic Lateral Sclerosis) en sjukdom som börjar i en liten del av kroppen genom att förlama bit för bit tills de inte finns nått kvar, i slutet kunde hon inte prata för hennes tunga hade blivit förlamad, så hon hade en maskin som hon skrev på så prata den åt henne, hon o ja kunde sitta ensamma inne på hennes rum på sjukhemmet i flera timmar o bara prata me den, om allt mellan himmel o jord, men när ja precis fyllt 4 så fanns hon inte mer, hon va ba borta o inget blev nånsin desamma igen, ja var faktiskt o hälsade på på sjukhemmet hon bodde på den sista tiden för inte så länge sen, träffade en sköterska som ja inte träffat på 10år o hon visade mig runt o de kom upp mke bilder o minnen i huvudet, men iaf, dehär skulle ju handla om mig... hahahaha, blir så fast i annat ;) okej, jag är idag 14 år, för ca. 2 år sen fick ja diagnosen; panik ångest, allt va pest o pina, blabla.. idag mår ja hyfsat bra fkt, men denna "sjukdommen" har satt sina spår o de märks även idag, men trodde aldrig ja skulle komma ur de, but i did it :) o de känns awsome! så här står ja, 14 år gammal, lika positiv o glad som ja var för ca. 11-12 år sen :) jag är idag 157 cm lång (o kmr tyvärr inte bli mke längre än så -.-) har blont hår o gröna ögon, me lite stänk av alla andra färger som andra brukar säga :) folk brukar uppfatta mig som smått galen, men de e bara roligt ;) e en ganska oseriös liten prick me mycket stora drömmar & mål, men kan va väldigt seriös när de väl behövs, brukar oftast tas för en "minipsykolog" ^^ tkr de e helt underbart att hjälpa både kompisar o andra människor som mår dåligt, iomed att ja själv varit me om mke så har ja mke att dela me mig av o mke råd att ge, så tveka inte om ni vill ha råd elr helt enkelt bara vill prata oså, skicka iväg ett meddelande till mig på facebook; Emelie Lillan Wåhlin   ,  ehm, ja älskar att sjunga föresten! sjunger heeeeeeeeeela tiden, hahaha som ja fick höra en gång när ja varit på ett läger o ledarna drog ihop saker om oss deltagare; Emelie Wåhlin, detta var inte svårt, de finns 2 saker som du gör hela tiden, sjunger o skrattar, du gör dom sakerna när du; går, springer, äter, sover, sitter, står, badar o allt..! hahaha lite kul att höra fkt ;) men de e sån ja e, spontan o positiv o sjunger hela tiden :) 

nu vet ni lite om mig, min bakrund o min framtid ;)


imorron kmr nästa utmaning; 


-vad är kärlek?

Av emelie wåhlin - 6 december 2010 21:07

♥ Dag 1 – Presentera mig själv. 
♥ Dag 2 – Vad är kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Min första kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Det här saknar jag.
♥ Dag 18 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 19 – Den här månaden.
♥ Dag 20 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 21 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 22 – Min kärlek
♥ Dag 23 – Min favoritplats. 
♥ Dag 24 – Ett sista ögonblick.
♥ Dag 25 – Mina rädslor.

Presentation


liillaaemeliiee

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards